پلنگ و پلنگ سیاه
 
BANDIT
درباره وبلاگ


سلام به وبلاگ من خوش اومدید لطفا تو نظر سنجی شرکت کنید و اگه تونستید یه نظر کوچیک هم بذارید و اگر مایل به تبادل لینک هستید منو لینک کنید بعد از طریق تبادل لینک هوشمند خودتون رو تو وبلاگم لینک کنید و اگر سوالی در باره حیوونا دارین بپرسین حتماً جواب میدم و می تونید با عضو شدن تو وبلاگ مطالبی که دوست دارین به ما ارسال کنید تا با نام خودتون نمایش داده شه
نويسندگان
پنج شنبه 3 شهريور 1390برچسب:, :: 10:32 ::  نويسنده : DANIEL


طول بدن: طول سر و بدنش به 35 تا 75 اینچ / 90 تا 190 سانتیمتر می رسد و طول دمش بین 24 تا 34 اینچ / 60 تا 110 سانتیمتر است.

ارتفاع: بلندی بدنش از زمین تا شانه ها 18 تا 31 اینچ / 45 تا 80 سانتیمتر است.

وضعیت زندگی: پلنگ در وحش یکی ازگربه سانان بسیار موفق است و این موفقیت را مدیون چند چیز است. نوع شکارگری اش ، چرا که از هر حیوانی که بتواند شکارش کند ، تغذیه می کند. نوع زندگی و تطابق با محیط چرا که در هر محیطی از جنگل های بارانی گرفته تا بیابانها قادر است به زندگی اش ادامه دهد. توانایی اش در حرکت چرا که قادر است با سرعتی حدود 60 کیلومتر در ساعت حرکت کند. پلنگ بخاطر قدرتش در بالا کشیدن از درختان شهرت دارد و عادت دارد که روزها روی شاخه درختان به استراحت بپردازد. شناگر ماهریست اگر چه که قدرت بدنی برخی گربه سانان مثل ببر را ندارد. علاوه بر اینکه دونده سریعی است ، می تواند پرشی تا ارتفاع بالای 6 متر داشته باشد و به همین دلیل قادر است به راحتی به بالای درختان بپرد. او بیشتر اوقات روزش را به استراحت بر بالای شاخه درختان ، زیر صخره ها یا میان علف ها می گذراند.

شکار و تغذیه: پلنگ یک شکارچی شب است و خیلی از شکارهایش را شب ها انجام می دهد اگر چه گاهی در طول روز هم به شکار می پردازد بخصوص زمانی که هوا ابری است. همانطور که اشاره شد از تنوع غذایی گسترده ای برخوردار است. شاید دانستن این نکته برایتان جالب باشد که از سوسک گرفته تا گاو های نر 900 کیلویی جزو طعمه های این حیوان هستند.

تولید مثل: دوران بارداری ماده بین 90 تا 105 روز به طول می انجامد و در نهایت بین 2 تا 4 توله متولد می شوند اما معمولا" فقط یکی یا دو تا از توله ها زنده می مانند و به بلوغ می رسند. آنها کور بدنیا می آیند اما بعد از 10 روز چشم هایشان باز می شود. در یکسالگی قادر خواهند بود که به تنهایی زندگی کنند اما بین 18 تا 24 ماه از زندگیشان را با مادر سپری می کنند. حدود 40 تا 50 درصد از توله ها به بلوغ نمی رسند .

طول عمر: بین 10 تا 15 سال در وحش اگر چه در اسارت قادرند تا بیش از 20 سال هم عمر کنند.

زندگی پلنگ سیاه و پلنگ معمولی فرقی با هم نداره شاید تنها تفاوتش این باشه که پلنگ سیاه نتونه مثل پلنگ های معمولی استتار کنه تو پسب بعدی بیشتر از این گربه سان بزرگ عکس میذارم

منبع:raazebaghaa.irو...


نظرات شما عزیزان:

maryam
ساعت19:43---15 بهمن 1391
عالی بود من خیلی خوشم اومد هر کی هم دوست نداشته باشه حتما خوب ندیده

maryam
ساعت19:43---15 بهمن 1391
عالی بود من خیلی خوشم اومد هر کی هم دوست نداشته باشه حتما خوب ندیده

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها


ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 12
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 22
بازدید ماه : 78
بازدید کل : 39476
تعداد مطالب : 43
تعداد نظرات : 49
تعداد آنلاین : 1


برای ورود به چت روم کلیک کنید

>
www.FantasyFans.org Yahoo Status by RoozGozar.com

كد تعیین وضعیت یاهو

 
 
 
""